söndag 20 januari 2013

VINTER UTOMHUS...VÅR PÅ FORMEX










Idag blev det Formex igen...



Tog färjan över till andra sidan,




det är ju så vackert här nu, vackert men iskallt!!!


Isen har lagt sig på Mälaren, den slår hårt mot färjans sidor, tycker alltid det känns
lite läskigt...kallt och farligt på något sätt...



Men inne på mässan känns det vårigt och ljust.
 Här står Hanna och lyssnar på
fågelkvitter, ett riktigt underbart ljud som gör att man längtar ännu mer efter ljuset och våren.
F Å G E L K V I T T E R
det känns som det var länge sedan man hörde det ute i naturen!





Vandrar återigen gångar upp...gångar ner...
tittar och känner på allt det fina.
Mycket guld & koppar är det som gäller, finns så gott som i varje monter.
Så nu är det bara att damma av allt guldigt 
man stoppat undan och gömt långt inne i skåpen.
Putsa upp det igen och känn efter om det kan vara något att ställa fram!





Jag dras ju väldigt mycket till keramiken, detta torn hittade jag i Västergårdens monter,
gillar denna form av hantverk.
 Känslan av att någon suttit och arbetat med materialet en längre tid,
ger en helt annan dimension till föremålet än de massproducerande produkter vi
plockar in från all världens hörn.
Dessutom finns det ju så mycket fint som man skulle vilja köpa med sig hem...



Jag visar er lite mer bilder från Formex någon annan dag,
nu måste någon form av mat tillagas här hemma, känner mig svimfärdig av hunger.
&
Ni som undrar över min lilla piffning av sovrummet, det går framåt, men tyvärr
inte i den takt jag hoppats på...ibland dyker annat upp som man kanske inte tänkt sig.
Men bilder kommer...snart, jag lovar!


SKÖN SÖNDAG PÅ ER


k r a m åsa