onsdag 30 januari 2013

CANNAMELA BRUSCHETTA...












Står här och sköljer salladen till dagens middag.



( förresten har ni sett vilket fantastiskt fint durkslag jag har...
i keramik, absolut det vackraste jag sett, det är som att hålla i en STOR tekopp,
verkligen underbart! )
kommer från Västergården



Kom då på att jag ska dela med mig av den absolut lättaste och godaste
dressingen, som vi alla i familjen verkligen älskar...
passar till precis allt.



Vispa bara ihop typ det vanliga: 
∼ olivolja
∼ en god vinäger röd eller vit
∼ salt & svartpeppar

nu kommer själva grejen...tadoo...
en skvätt grädde...jajamensan det gör susen...jag lovar
dressingen blir jublande mjuk och god.  
Här spelar det ingen roll om det är vispgrädde
eller matlagningsgrädde, ta det som finns hemma...men bara en liten skvätt!

Vill man festa till det än värre så kryddar man upp det hela med
min absoluta favoritkrydda Cannamela Bruschett
                   


slå det hela över salladen eller servera vid sidan av...



Denna dressing LYFTER tom. den allra enklaste vardagssallad...jag lovar...



NJUT NU AV KVÄLLEN & SALLADEN


k r a m åsa