lördag 29 december 2012

GRAHAMSFRALLOR Á LA BEA...










Mina bruna hyacinter har gått hädan...
Vita orkidéer har tagit plats på soffbordet.




Tomtarna i rött har plockats ned en våning,
nu städas det upp, guld & vitt får ta plats till nyår...





Tänkte ge mig på att baka de godaste grahamsfrallor jag vet.
Receptet kommer från en av mina goda grannar Bea,
hon har faktiskt gett ut en egen liten receptsamling




∼ Bullmammans favoriter ∼ 
kan verkligen säga att allt i denna receptsamling
är klara favoriter även i vår familj.
Grahamsbullarna absolut inget undantag, älskar att ha ett gäng
liggandes i frysen ∼ ett alldeles fantastiskt bra vardagsbröd ∼
lätt att göra ett storbak, frysa in och tina efterhand.

Medan jag tillbringar tid här i köket, ska maken
och sonen ut och...hmm, grilla...
här vankas oxfilé, potatisgratäng till middag ikväll.
Personligen känner jag mig nöjd att jag får hålla mig inomhus i värmen,
utanför är det nämligen kolsvart & regn, känner ingen som
helst lockelse att ställa mig vid grillen, tur att vi alla har olika intressen...hehe
Men jag tackar absolut inte nej till att få äta det nygrillade,
det är ju en helt annan sak....



må så gott denna lördagskväll,
k r a m åsa