torsdag 22 november 2012

SAFFRANSLÄNGTAN










 tog överhand
Nu kunde jag inte hålla mig längre...


Kruka till amaryllis & bullfat är från Västergården.
Ljusstake Tove Adman




De godaste saffransbullar jag vet, är de med kesella i degen
och mandelmassa i fyllningen, de blir aldrig torra.



Här har ni mitt absoluta favoritrecept,
dessa försöker jag alltid baka till förstaadventfikat.
I år blev det aningen tidigare...

Är det något smittsamt som
sprider sig bland oss bloggare...
decemberkänslorna smyger sig in
redan i november, konstigt det där!




Hoppas iallafall att övriga familjen tycker det
känns helt ok att komma hem till ett hem
fyllt av saffransdoft...det kan ju inte bli helt fel,
trots att det bara är november.


ÖNSKAR ER EN FIN FORTSÄTTNING
PÅ DENNA TORSDAG



k r a m åsa