tisdag 25 september 2012

NO MISSONI...











Nej inte blev det någon Missoni för dotter inte!
Trots att vi var där enbart 5 minuter efter öppningstid...
så var ALLT redan borta.
Kvinnor hade famnen FULLA med kläder, där gällde inte
enbart tre/kund utan de som var först tog precis allt.
Häpp...en aningen besviken dotter...




Hem med oss kom istället mina nya fina glasögon, jag är nämligen aningen
närsynt, så här gäller brillor i bilen, framför tv´n och framförallt på bio,
Bågen är vanlig ray ban, likadana som mina solisar.




Dessutom fick jag tag i david batras inte så tråkiga indiska mat.
En fantastiskt fin bok, med underbar torr kvalitet på sidorna och härliga foton.
Påminner väldigt om Leila´s kokböcker, man förstår att det är ett samarbete som gäller här.




Så nu kära vänner kommer det lagas indiskt här hemma så att det står härliga till!

Underbart med dessa mustiga smaker så här på höstkanten och tillsammans
med lite murrigt porslin och ett gäng tända ljus, 
tror jag kvällarna kan bli helt ok här framöver.
Gäller verkligen att ta vara på det bästa av årstiden nu!



Dottern frågade om hon fick låna mina glasögon bara för ikväll!!!
för hon skulle nämligen på bio. (Vi har konstigt nog exakt samma synfel)
Kunde inte säga nej eftersom hon var aningen besviken
över Missoni klänningen hon gick miste om.

Är bara aningen rädd att glasögonen hamnar i hennes väska
och sen ser jag inte skymten av dem...eller vad tror ni...

Neej nu får jag fortsätta min arbetsdag,

Må så gott denna tisdag!


k r a m åsa