torsdag 12 januari 2012

Längtande mamma...







Lite tyst och tungt här @mycasa just nu,
bägge mina barn är ute och reser.
Jag är en sådan där orolig mamma som helst vill
ha hela min flock samlad hos mig.
Just nu har jag sonen på Bahamas och dottern for inatt
till Los Angeles - tungt för en moders hjärta.




När jag nu sitter här och inte känner mig hel i min själ
la sötaste dottern ut denna bild på facebok, då känner jag
tårarna bränna bakom ögonlocken, gaaah vad jag längtar redan
och då har jag 8 veckor kvar innan hon kommer hem igen!



Men älsklingssonen kommer hem igen nästa vecka,
och ni vet ju hur fort tiden går - tänk bara imorgon är
det fredag igen.


Nu till något helt annat Vet ni vad som kom i min brevlåda idag,
jo denna bok av Katrin Zytomierska



undrar just vem som skickat efter den till sin mamma???
Som ni vet är jag ett big fan av att FIKA jag menar verkligen att jag älskar
FIKA och tyvärr då inte bara själva kaffet utan framför allt det som serveras till!!!
TILL älskar jag dvs. jag älskar verkligen allt som innehåller
socker!!!
Nu vill min kära dotter att jag ska sluta med denna besatthet av just fikabröd
och tycker väl att jag ska läsa denna bok nu när hon är bortrest.


Men vilken härlig bok, Katrin Z skriver precis som hon talar - rakt ut - inget
finlir där inte, hon skriver:
 - Inse att ditt fläsk är äckligt, det är inte bara som jag säger,
utan det är det!


Ord och inga visor alltså!


Nu är jag ju ingen bantar människa, jag tycker alla får göra som de vill,
jag lägger mig inte i, folk får se ut hur de vill, bara man känner att
man mår bra, det är för mig det viktiga!
(Jag kan ju inse att jag kanske inte ska sätta i mig så mycket
socker som jag gör - varje dag) 
men banta det gör jag inte!!!


Måste bara rekommendera boken för er som
är intresserade av LCHF den är grymt bra!


k r a m åsa