måndag 12 december 2011

Glögg-och pakettider...






När vi har vårt traditionella glöggmingel (3:e advent) med goda
grannar, serverar vi alltid ljus kall glögg



som en bål med is och citrusfrukter, den är underbart
fräsch och super god, tillsammans med kex, pepparkakor,
Gorgonzola, Duett och Taleggio och allt annat
som hör till i dessa glöggtider.

✩✩✩✩


Pakettider har vi ju också nu och eftersom jag har fått
pratförbjud (stämbandsinflammation) så har jag idag
roat mig med att slå in lite julklappar



jag pyntade en del paket med järnek, en del med peace märken
och vissa fick en liten olivkvist



det känns ju väldigt lyxigt att ha den tiden och sitta och pyssla med paket
i lugn och ro, men tyvärr är det så att just nu orkar jag inget annat.
Det känns bara väldigt skönt att orka göra något annat än att 
sappa runt på olika tv-kanaler, för jäklar vad trist det är...






Favoritprydnads granar denna vinter,
tillverkade av horn, kommer från DAY home,
tycker de är fantastiskt fina.


God kväll till Er alla


✩✩✩
åsa